Verlossende aflossers: Overstappen - nieuwe telefoon abonnement

donderdag 2 juli 2015

Overstappen - nieuwe telefoon abonnement

In het kader van overstappen had ik in mijn bezuinigingsoverzicht voor dit jaar (28/9/15) de bezuiniging staan om een veel voordeliger abonnement te nemen op mijn zakcomputer, de smartphone, waar je toevallig ook nog mee bellen kan. Mijn huidige abonnement was sinds ruim 1,5 jaar schandelijk duur met zo'n 70 euro per maand waar ik wel 4GB internet tot me beschikking heb gekregen maar per maand niet eens toekom om de helft op te souperen. Met wifi here, there & everywhere is dat ook goed te doen met veel minder. Dat mijn abonnement ooit zo duur was is doordat ik destijds nooit goed heb gekeken naar mijn aanbieding van destijds. Maar ik wilde toen een Iphone 5 van Apple met 4G (ready). Vorig jaar november was Natasja overgegaan naar een Iphone 5c (de plastic variant) bij Vodafone, onze provider, maar met een abonnement van 27 euro per maand met eenmalige betaling van toestelkosten a 99 euro. Tot op heden is ze er reuze blij mee.

Inmiddels is mijn iPhone 5 batterij hopeloos en de fotolens niet zo denderend bij een bepaalde lichtval. En in vergelijking met de zogenaamde goedkopere variant van Natasja, maakt laatste veel betere foto's. Dus ik had mijn bezuiniging voor september begroot op zeker 40 euro per maand.

Nu werd ik sinds vorige week al meerdere malen op diverse tijdstippen gestalked door een anoniem nummer. Een anoniem nummer wat geen boodschap achter laat is geen belangrijk nieuws. Tot gisterenmiddag toen ik tijdens mijn lunch in de schaduw onder een mooie boom mijn telefoon weer zag oplichten met een anoniem nummer. Ik besloot tussen mijn lunchsalade door toch eens op te nemen. Het was Vodafone ... aha toen begreep ik het ... hun agressieve manier van benaderen omdat ze weten dat ik al kan uitkijken naar een ander abonnement. Dus wilde ik de beste man al gaan afschepen met dat ik het zelf wel wilde uitzoeken. Tot hij me nog net kon triggeren dat ik nu al bij overstappen voordeel had met verlenging met nieuwe telefoon. De kosten zouden niet zoals vroeger pas ingaan einde abonnement maar per direct. Dat was zo ook gebeurd met Natas haar verlenging. Tja dan is dat niet moeilijk. Nu al een nieuwe telefoon die beter presteert met daarbij eerdere beëindiging van mijn te dure abonnement kan ik niet laten gaan.

Gisterenavond wat geshopped op de Vodafone site en vandaag gekozen voor de witte variant van Natas, een Iphone 5c a 99,23 euro eenmalige kosten en 27 euro abonnementskosten per maand, met 1 GB internet en de rest geloof ik allemaal wel. Dus dat is alweer meer geld vrijmaken om extra te gaan aflossen.

En die oude iphone is op marktplaats nog minstens 175 euro waard. Daar gaan we dan maar van uit eten :-)

Oja, de factuur van de hypotheekadviseur kwam al binnen een dag na de handtekeningen op de offerte voor omzetting van onze hybride spaar naar annuitair. Of we deze al binnen 7 dagen willen betalen a 1.495,00 euro. Maar ik moest vandaag nog mailen of de omzetting was gelukt voor 1 juli. Nee, kreeg ik als antwoord terug, door drukte bij de banken wordt dat pas 1 augustus. Prima, laat ik de betalingsherinnering maar komen. Ik neem ook even de tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten