Verlossende aflossers: Onverwacht voordeel meteen door naar de aflos spaarpot

donderdag 28 mei 2015

Onverwacht voordeel meteen door naar de aflos spaarpot

Gisteren zag ik op mijn rekening 44,74 euro er bij staan van het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (Svn). 1,5 maand geleden werd ik gebeld of ik nog het restant depot ging inzetten voor isolatie voor het huis. Wij hebben in 2009 een duurzaamheidslening kunnen afsluiten bij de gemeente Amersfoort via het SVV met een afbetaling in 10 jaar tegen 2% rente. Dat is heel voordelig. Daar mogen we ook vervroegd op afbetalen maar laten het lekker staan en betalen 56,28 euro per maand. Die komt dus over 5 jaar vrij. Maar het bleek dat we nog een restant leningsbedrag hadden die we niet hadden benut. Van ongeveer 100 euro. Alleen daar kan je niet echt een huis verder mee isoleren en het belangrijkste was al gedaan. Dus ik ging akkoord met het opzeggen. Nu meende ik te horen dat we het restant zouden terugkrijgen maar dat begreep ik niet helemaal en vroeg toen niet door. Bij de afschrift, die over de post kwam, zag ik ook niets staan over terugbetaling en heb daar verder ook geen aandacht meer aan besteed. Tot gisteren de eindafrekening kwam met 44,74 euro van SVn. Dus toch een positieve afrekening. Verder lossen we nog wel af op de lening die nog openstaat.
Een onverwacht financieel voordeel heb ik meteen weer doorgezet naar de Aflos spaarpot, in het kader, alle beetjes helpen. En dus weer 45 euro meer er bij.

Mede we eergisteren ook een besparingsactie hebben ingezet door van Ziggo kabel over te stappen naar KPN glasvezel gaan we tot eind dit jaar sowieso 209,40 euro besparen. Dat kan straks ook naar de Aflos spaarpot.
Tevens hebben we via Euroclix website gebruik gemaakt van deze aanbieding van KPN.
Via Euroclix krijg je bij elke klik op hun site naar een winkel of in dit geval KPN site (kan ook bol.com of Zalando zijn bijv.) extra credits die je later als geld kan uitbetalen. Het is je digitale spaarkaart bij online boodschappen. In dit geval levert het ons 23,50 euro aan clix op.
Wil je zelf een Euroclix account, klik hier of op de button van deze blog, zie rechtsboven.

Als je denkt overal al te hebben bezuinigd of afgeroomd ontdek je bij herhaaldelijk kijken naar je administratie en boekhouding dat er nog steeds wat te vinden valt.

Het loont om van tijd tot tijd weer eens door je in- en uitgaven patroon te gaan en te checken wat mogelijk is. En zolang je elk beetje voordeel of besparing weer wegzet ben je ongemerkt veel meer in staat om af te lossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten