Verlossende aflossers: Overstappen als je dacht alles al gedaan had

zaterdag 30 mei 2015

Overstappen als je dacht alles al gedaan had

Omdat we zo bezig zijn met bezuinigen, consuminderen en helemaal in de hypotheek en aflossen, pakte ik weer eens het overzicht bij van onze maandelijkse uitgaven. Daar had ik nog een slag gemaakt wat we konden besparen voor eind van dit jaar en keek er met Natasja nog eens doorheen. Ik kwam tot de conclusie dat er niets meer te halen viel. Zo mompelde ik dat ook Ziggo Alles-in-1 niet echt te schrappen was maar inmiddels wel 69,90 euro per maand kost. Omdat we niet zoveel TV kijken vroeg ik me af of wij een extra TV pakket hadden. Maar dat was niet zo, wel snelle internet maar dat vind ik belangrijk dus daar konden we ook niet op besparen.
Ach laten we toch maar weer eens kijken naar glasvezel, mompelde ik. We hebben al een paar jaar het kastje in huis. Afgelopen jaar kwam Fiber en KPN al bedelend aan de deur welke ik adequaat wegstuurde met de boodschap dat ik zelf wel met hun contact opnam als ik het zou willen. Zelfs bij de enquete onderzoeken van Euroclix gaf ik dit jaar aan dat ik gewoon nog lekker bij Ziggo zat. Prima naar mijn idee. Maar deze avond kijkend naar de lasten wilden we toch eens gaan googlen op glasvezel. Al gauw kwamen we op de glasvezels-vergelijken.nl site waar je op je postcode kan checken wie wat bij jou aanbiedt tegen welke actie. Daar zagen we zelfs onze mobiele provider Vodafone tussen staan met glasvezel. Oh hebben die ook glasvezel? En wat een interessante aanbieding.
We gingen verder kijken en googleden nog even door naar de beste glasvezel providers en kwamen bij de TOP 2 KPN die toch naast Vodafone een betere aanbieding had deze week. 35 euro voor de eerste 6 maanden waarbij je internet 100mb up-/download hebt met basis TV zenders en HD. Nou goed genoeg. Ook nog vaste telefonie in het pakket maar dat is overbodig. Verder geen eenmalige kosten bij het overstappen en aansluiten. Dat is iets wat Vodafone weer wel doorberekende en na 6 maanden wordt het abonnement 52,50 euro per maand. Dat is 17,40 euro per maand minder als wat we nu hebben. Daarnaast pakken we in de eerste 6 maanden een voordeel van 34,90 per maand. En KPN verzorgt onze overstap.

Vervolgens keken we bij Euroclix (onze digitale spaarkaart) of KPN met zijn aanbieding er tussen stond. En ja hoor om via Euroclix naar KPN te gaan voor de actie die we willen krijgen we 23,50 euro aan Euroclix (1800). Dat is weer 23,50 korting.

Helemaal blij na check check dubbelcheck vanaf de bank de aanvraag besteld. Kregen meteen van KPN een bevestigingsmail en per 1 juli zitten we dus stukken voordeliger op de glasvezel. Niet zo zeer vanwege de glasvezel maar vanwege de besparing wat weer naar de Aflosspaarpot kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten