Verlossende aflossers: Eerste winst uit Recyclix, parkeerboete van 99 euro

maandag 30 januari 2017

Eerste winst uit Recyclix, parkeerboete van 99 euro

Het voelde vorige wk goed om dan eindelijk mijn eerste winst uit Recyclix te halen. Met nog 33 euro eigen geld er uit te halen bij een uitbetaling van mijn 3e 100 euro, had ik mijn 67 euro winst te pakken.
Bij Recyclix genereer ik met 5.000kg afval elke 5 wkn 140 euro door die investering (waarde van 1.000 euro in 3 wkn winstcyclus 6% en 2wkn -cyclus 8%) in het systeem automatisch te laten recyclen. Ik kijk wanneer ik weer 100 euro winst op de balans ziet staan en dan vraag ik een betaling uit. Dit blijf ik draaien tot ik ook het geld van mijn partners (extra verdiend via referral links a 481,12 euro) er uit heb.
Ik draai al winst, maar als ik dit er uit heb dan kan ik zeggen dat elke winst dan ook echt uit het bedrijf komt en niet door investeringen van anderen. Daarna wil ik deels uitbetalen en deels herinvesteren met nieuwe mogelijkheden bij Recyclix om je investeringsaandeel te vergroten en daardoor meer winst er uit te halen. Daar zijn vele methodes voor, maar voorlopig vind ik 100 euro per +/- 3 wkn mooi zat.

Dus die 100 euro staat mooi te wezen in onze spaarpot Online inkomsten spaar. Dit moet ik gericht sparen want anders geven we het uit aan 'waarisdatgeldtochheengegaan' uitspattingen. Nu wij goedkoper leven zijn wij toch wat vrijer geworden met sober leven. Door nu passief inkomen gericht op te bergen in een spaarpot voorkomt onnodig versnoepen.

Net dat we de gedachte hadden weer wat discipline in het sparen te krijgen kregen we tot onze grote schrik afgelopen zaterdag een parkeerboete van 99 euro (incl btw). En dat op een plek waar we vaker de auto neerzetten als we de stad in gaan. Het bordje parkeerzone niet gezien. Weten niet eens of die er al eerder stond, volgens mij niet, maar zeker dit keer niet opgemerkt. Verklaart nu de lege parkeerplekken en de volle straat er naast die geen parkeerzone heeft.
Al snel probeerde ik mijn teleurstelling opzij te zetten door het geld van Recyclix maar te gaan reserveren. Zo is dat nu ons vangnetje voor onvoorziene zaken. Overigens hebben we daar ook een spaarpot voor, alleen die moet nog aangroeien tot 4.000 euro. Ik wilde daar nu niet meteen dit bedrag van afhalen. Nog even uit het Online inkomsten potje dus.

Gelukkig krijg ik van Klezzer nog een uitbetaling van 42,56 euro.


4 opmerkingen:

  1. Boetes is zó jammer van het geld... (ik had er laatst ook eenje, bah!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker heel pijnlijk, normaal kan ik al balen van verlies van 5 euro, maar Natasja had er zo de pee in dat ze het balen bij mij weghaalde en ik snel bedacht te gaan berusten met het feit dat dit geld maar uit het online inkomsten potje moet komen. En wij hebben zelden boetes tot niet meer want we rijden ook veel alerter.

      Verwijderen
  2. Misschien kun je bezwaar maken? Als het niet zo duidelijk aangegeven is en/of recent veranderd, maak je een kans. Niet geschoten is altijd mis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip! Het is volgens mij heel recent, vond gisteren pas de parkeer zone die ze nu hanteren. Ik ga kijken hoe ik bezwaar kan maken? Helaas stond het bord wel heel prominent aan het begin maar totaal over het hoofd gezien.

      Verwijderen