Verlossende aflossers: Even blogpassief geweest door van alles

vrijdag 17 mei 2019

Even blogpassief geweest door van alles

Vanochtend ontdekte ik 2 opmerkingen van ConsuminderMania op onze blog. Ze gaf aan dat ze onze blog van begin tot nu heeft gelezen *waaaaat* en dat ze veel herkende in de weg die wij bewandeld hebben en nog bezig zijn. Dat is leuk en ja ik besef me al sinds meer dan een week dat ik stil ben in onze blog terwijl we toch van alles hadden gedeeld wat in ontwikkeling is. Dus tijd om tijd te maken.

Sinds 2 maanden zijn we elk weekend aan de lange afstand wandel gegaan (LAW 2, zie onze blog: https://mijntrekvogelpad.blogspot.nl) dit ter voorbereiding op onze vakantie eind deze maand waar we in Slovenië lekkere dagwandelingen willen maken. Tevens hadden wij nog heel wat etappes van het LAW 2 Trekvogelpad af te lopen. Sinds 2013 begonnen met 6 etappes en daarna werd dat minder in de opvolgende jaren met in sommige jaren sporadisch een vervolg die niet werd doorgepakt. Dit jaar wel en met succes. We hoeven nu nog 3 etappes (van de 23) te lopen en doel is dit dit jaar afgerond te hebben. Eenmaal aan de wandel is het heerlijk en het voorjaar is de mooiste tijd.

Verder kregen we een paar weken geleden mijn jeugdvriendin over de vloer uit Frankrijk en heb haar in 1 week het beste van Nederland laten zien (Koningsdag met de Koning live in Amersfoort, Rijksmuseum, Keukenhof, Kroller Muller etc). Ook was er familie van mij over uit Indonesië en zo kom je dan toch niet helemaal toe aan de huisperikelen.

Wij waren en zijn ons aan het oriënteren voor Tiny Houses en we zijn aangesloten in de groep van Tiny House Ede die op 11 mei jl een bijeenkomst had georganiseerd. Daar zouden we concrete plannen over 2 locaties krijgen. Daar hebben we serieuze interesse in echter helaas een aantal weken geleden is de bijeenkomst afgeblazen omdat de makelaar/gemeente toch niet tot een goedkeuring voor het project zijn gekomen voor de locaties. Heel jammer, rest ons te wachten tot er beter nieuws komt van ze.

Ook volgen wij de website van de gemeente Zeist omdat die momenteel bezig is met voorbereidingen om een locatie te creëren voor Tiny Houses. Dus op dat vlak volgen we in de nabije omgeving serieuze ontwikkelingen. Zelf wat initiëren bij gemeente Amersfoort doen we niet, alleen gaan we dat niet realiseren en zelf een collectief starten zien we ook niet zitten.

Ondertussen heb ik zelf, Natasja niet zo zeer, het gevoel dat ik gewoon lekker in ons appartement blijf wonen. Het dakterras ziet er weer gezellig met plantjes uit en naar buiten kijken is voor en achter genieten. Ook het besef dat we het hier goed hebben ben ik nu degene van de 2 die niet zo heeeeeeel nodig hoef. En dat terwijl onze vrienden spontane interesse in Tiny Houses krijgen. Die kijken naar youtube filmpjes over dit thema. In ieder geval leeft Tiny Houses al breder in de samenleving. Wel heerlijk dat we niet weg moeten maar mogen als we willen.

Verder heb ik door het Tiny House oriënteren eens naar onze keukenkasten en kledingkasten gekeken en kwam tot het slimme idee om de planken drastisch te verlagen. Natasja kan nooit bij de Mossel/Asperges pan die op de bovenste plank ligt en de bovenste plank van de kleding blijft ook altijd onprettig. Door het denken aan minimale ruimte zag ik eindelijk dat we planken zo hoog hebben staan wat onnodig is. Zo werd er 1,5 week geleden op zaterdag de slag gemaakt. Hiermee werden alle kasten weer even goed opgeruimd en ingeruimd en is het met z’n 2 genieten dat alles lager staat.

Een paar weken geleden kregen we lekkage vanuit de douche naar de meterkast van de Mondhygiëniste die beneden ons zit. Balen en daar moet wat aan gedaan worden. Gelukkig heb ik een handige vriend die het wil doen maar dat wordt pas in oktober dit jaar. Doel is renoveren met minimale middelen. We hadden er geen haast mee maar nu de tegels scheuren heeft kunnen we het niet meer uitstellen. Mochten we voor oktober geen mogelijkheid krijgen om voor een Tiny House te gaan dan zullen we vast enorm genieten van een gerenoveerde badkamer. Doel is alle tegels, op 1 wand na, weg halen en vernieuwen. De douche verplaatsen, glaswand er in zodat het gordijn weg kan en nieuwe wastafel (al in bezit) plaatsen. In de tussentijd hebben we de muur afgeplakt met plastic en dat gaat goed. Dat houden we wel uit tot oktober.

De cryptomarkt heeft sinds 2 wkn een herstel naar boven gemaakt sinds hele lange tijd en we staan eindelijk weer in de plus. Ook heb ik afgelopen jaar nog flink ingekocht waarmee ik een aantal munten naar een lagere middelde waarde kon krijgen. Zo ook met Bitcoin waar we nu 0,6357 BTC bezitten. Verder investeringen komende tijd zal mager zijn omdat we de reserves moeten aanvullen voor de badkamer.

Snappcar verhuur heeft een tijdje stilgelegen maar toch hebben we afgelopen maand en de vorige maand nog huurders gekregen die meer extra kilometers reden dan verwacht. Hiermee kon ik weer ook extra crypto inkopen :-)

Al met al genoeg onderwerpen om de afgelopen periode te laten bloggen maar soms ben je met zoveel andere dingen bezig dat je daar geen rust voor vind :-)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rose, Erg leuk dat je weer een blog hebt geplaatst ! Zojuist heb ik mijn eerste aankopen XRP en Ethereum gedaan, en is gebleken dat je link toch werkte ... ik heb een klein stukje BitCoin gekregen, en als het goed is jij ook:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja net ontdekt dankzij je opmerking dat ik inderdaad ook extra heb ontvangen a 8,75euro aan BTC. Zat in mijn spamfilter die mail van coinbase. Dank voor het gebruik maken van de link. Bij verdubbeling van de bitcoin wordt het al 16 euro waard. Is toch een leuke incentive.
      Goed dat je in Ethereum bent gestoken en Ripple kan ook zeker nog wat worden. Zijn ook munten die makkelijk en goedkoop verstoorbaar zijn.

      Dank voor je bericht, was voor mij weer even een goede impuls om te gaan bloggen.

      Verwijderen