Verlossende aflossers: Crypto -> extra aflos -> ORV

dinsdag 25 juni 2019

Crypto -> extra aflos -> ORV

Wat heeft mijn crypto met extra aflossen en ORV van doen? Nou sinds gisteren heb ik van onze cryptocurrency portefeuille een deel van mijn crypto munten (BTC, LTC en XRP) laten uitbetalen. Dit geld staat vandaag op de rekening. De uitbetaling van de 3 munten Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC) en Ripple (XRP) heb ik via BTCdirect laten doen. Het is onze eerste keer en vond het vooral bij mijn Bitcoin wel even spannend. Het ging daar om 1.284,66 euro. Maar dat ging vanuit mijn Trezor wallet naar het adres van BTCdirect prima. Je hebt een uur de tijd om de munten daar over te laten zetten. Hoewel er bij verzenden van BTC werd aangekondigd dat ik een transactie tarief van 1,48 euro betaalde die ongeveer 20 minuten kon duren waren de satoshi (voor de komma aan bitcoins, in ons geval 0,1357 BTC) binnen enkele minuten ontvangen door BTCdirect. Met Litecoin en Ripple ging het net zo voortvarend.

Met deze uitbetaling hebben we vandaag een extra aflossing gedaan die zorgt dat we nu onder de 80% restschuld komen van de aankoopwaarde van onze woning. Hiermee kunnen wij nu een verzoek doen bij MUNT Hypotheken om de ORV (zie eerdere blog) los te koppen van de hypotheek. Zodra zij de verpandbrief hebben verstuurd naar de verzekeraar Dela dan kunnen wij bij Dela vragen de ORV stop te zetten. Hiermee zullen wij maandelijks 35,57 euro besparen.

We hadden dit eigenlijk niet zo gepland maar omdat tijdens onze vakantie de gehele cryptocurrency portefeuille enorm gestegen is en enorm in de plus is gekomen met bij sommige munten tot aan 98% rendement was het mooi om extra geld vrij te maken. Mede we na de vakantie nog extra geld nodig hebben voor een lekkage die we thuis hebben opgelopen. De crypto is weer helemaal in de lift en kan er vast nog veel meer op renderen maar nu kunnen we toch even een eerste tussentijdse winst uithalen die we nuttig kunnen gebruiken.

Ik beschouw het wegvallen van de ORV als een soort uitbetaling van Dividend op een investering van de crypto winst die geïnvesteerd werd in extra aflossen :-) Laat de rest van de crypto maar weer lekker naar de maan vliegen tot de volgende bear market ...

Heb jij al iets positiefs kunnen doen met crypto of de reguliere beleggingen?

1 opmerking:

  1. Mooi dat je de crypto als activa hebt kunnen gebruiken! Ik herken het spannende wel,en controleer een overschrijding altijd wel een paar keer. Maar op gegeven moment wen je ook aan het systeem van overschrijven (kopiëren/plakken) en voelt het niet anders meer dan een bankoverschrijving. Voorlopig sta ik nog in de min, hoewel de weg omhoog snel gaat. Ik heb tussentijds tijdens de dip niet ingelegd (ook niet uitgehaald trouwens), dus heb nog wel even te gaan totdat we quitte spelen. Maar omdat dit geld voor "later" is, is dat prima. Want ik heb wel vertrouwen in crypto.

    BeantwoordenVerwijderen