2 weken geleden werd voor de maand september de premie van onze hypotheek afgeschreven. Dat had niet gemoeten want per 1 augustus zou onze hybride-spaar omgezet worden naar annuitair. En dat was al sinds begin juli geregeld door onze man van de Hypotheekshop. Dus maar onze man, de hypotheekadviseur, gemaild. Na 2 dagen maar eens zijn kantoor gebeld waarop ik uiteindelijk op donderdag reactie kreeg dat hij het aan het uitzoeken was. Met conclusie dat de bank het ook aan het uitzoeken was.
Vorige week vrijdag, na zelf weer per mail de status op te vragen, bleek dat de bank BNP Paribas en hun verzekeringsmaatschappij BNP Cardif de vinger naar elkaar wezen. Er was dus iets niet goed gegaan met afwikkeling van de omzetting, met gevolg geen omzetting.
Ondertussen betaal ik voor 3 maanden dubbele Overlijdensrisicoverzekering (ORV). Namelijk de per 1 juli van kracht zijnde nieuwe ORV voor de annuitaire hypotheek en van de hybride spaar die in de premie zit. Advies van onze man: 'geld storneren van de premie'. Dus dat deed ik maar.
Vorige week maandag, laatste dag van de maand, kregen we van onze man een digitaal formulier waar wij even snel onze handtekeningen op moesten zetten en dan zou hij dat verder invullen en afhandelen. Dus ik eind van de ochtend snel lopen freubelen met digitale handtekeningen en teruggestuurd. Wat volgde was weer stilte tot eind van de middag. Wederom gemaild maar geen reactie. Dus DOEI omzetting voor 1 september en nog steeds radio stilte.
Vervolgens Natasja maar laten bellen om de status op woensdag 2/9. Ja, hij zat er boven op, het dossier ligt naast hem op zijn bureau en de banken hebben het momenteel heeeeeeel druk. Hij begreep onze frustratie.
Vandaag is het alweer maandag, de maand september is 1 wk oud en we horen weer niets. Dus zojuist weer gebeld.
Onze man vind het ook reuze vervelend voor ons en begrijpt het helemaal. Ook hij vind het zonde van zijn tijd. Hij gaat nu meteen weer de bank bellen. En ja omzetting kan bij SPOED, volgens hem, enkele weken duren ipv maanden. HAHA, ik zeg, zal wel maar ze hebben al een maand de tijd gehad en door eigen administratieve fout deze door te laten lopen. Verder laten weten aan hem dat hij net zo goed als ik weet dat het een kwestie is van bijwerken in de administratie. Een paar veldjes aanpassen in het systeem. Hij snapt het allemaal maar hij kan niet dwingen want anders wil de bank ook niets meer met de Hypotheekshop doen en dan belanden we onderaan de stapel.
Wat betreft mijn onnodig dubbel betalen van de ORV, door hun fout, kan ik volgens hem niet bij hun verhalen. Dus gewoon pech voor ons omdat het nu eenmaal heel lang kan duren. Nou daar ga ik nog even over nadenken hoe ik het BNP laat weten. In ieder geval via deze weg dat Hypotheekshop en BNP Paribas en BNP Cardif zich niet aangetrokken voelen om een vergoeding tegen over te zetten.
Les uit deze is dat je er zelf enorm op moet blijven zitten. Ik heb geprobeerd de omzetting met de bank zelf te regelen. Dat had me wel meer tijd gekost maar geen 1.495 euro advieskosten voor afhandeling via de Hypotheekshop. Maar BNP was onbereikbaar en weigerde me een offerte te geven gezien dit via onze Hypotheekshop moest lopen.
Onze man gaat vandaag mailen met wat hij weet en wat het resultaat is. In de tussentijd ga ik wekelijks navragen.
Afijn, voorlopige hebben we zelf al 6.000 euro afgelost en met een beetje geluk gaan we over 1 maand weer 2.000 aflossen op het aflossingsvrije deel.
Toch maar even de redactie van Tros Radar van info voorzien. Wellicht een onderwerp wat meer voorkomt.
Vorige week vrijdag, na zelf weer per mail de status op te vragen, bleek dat de bank BNP Paribas en hun verzekeringsmaatschappij BNP Cardif de vinger naar elkaar wezen. Er was dus iets niet goed gegaan met afwikkeling van de omzetting, met gevolg geen omzetting.
Ondertussen betaal ik voor 3 maanden dubbele Overlijdensrisicoverzekering (ORV). Namelijk de per 1 juli van kracht zijnde nieuwe ORV voor de annuitaire hypotheek en van de hybride spaar die in de premie zit. Advies van onze man: 'geld storneren van de premie'. Dus dat deed ik maar.
Vorige week maandag, laatste dag van de maand, kregen we van onze man een digitaal formulier waar wij even snel onze handtekeningen op moesten zetten en dan zou hij dat verder invullen en afhandelen. Dus ik eind van de ochtend snel lopen freubelen met digitale handtekeningen en teruggestuurd. Wat volgde was weer stilte tot eind van de middag. Wederom gemaild maar geen reactie. Dus DOEI omzetting voor 1 september en nog steeds radio stilte.
Vervolgens Natasja maar laten bellen om de status op woensdag 2/9. Ja, hij zat er boven op, het dossier ligt naast hem op zijn bureau en de banken hebben het momenteel heeeeeeel druk. Hij begreep onze frustratie.
Vandaag is het alweer maandag, de maand september is 1 wk oud en we horen weer niets. Dus zojuist weer gebeld.
Onze man vind het ook reuze vervelend voor ons en begrijpt het helemaal. Ook hij vind het zonde van zijn tijd. Hij gaat nu meteen weer de bank bellen. En ja omzetting kan bij SPOED, volgens hem, enkele weken duren ipv maanden. HAHA, ik zeg, zal wel maar ze hebben al een maand de tijd gehad en door eigen administratieve fout deze door te laten lopen. Verder laten weten aan hem dat hij net zo goed als ik weet dat het een kwestie is van bijwerken in de administratie. Een paar veldjes aanpassen in het systeem. Hij snapt het allemaal maar hij kan niet dwingen want anders wil de bank ook niets meer met de Hypotheekshop doen en dan belanden we onderaan de stapel.
Wat betreft mijn onnodig dubbel betalen van de ORV, door hun fout, kan ik volgens hem niet bij hun verhalen. Dus gewoon pech voor ons omdat het nu eenmaal heel lang kan duren. Nou daar ga ik nog even over nadenken hoe ik het BNP laat weten. In ieder geval via deze weg dat Hypotheekshop en BNP Paribas en BNP Cardif zich niet aangetrokken voelen om een vergoeding tegen over te zetten.
Les uit deze is dat je er zelf enorm op moet blijven zitten. Ik heb geprobeerd de omzetting met de bank zelf te regelen. Dat had me wel meer tijd gekost maar geen 1.495 euro advieskosten voor afhandeling via de Hypotheekshop. Maar BNP was onbereikbaar en weigerde me een offerte te geven gezien dit via onze Hypotheekshop moest lopen.
Onze man gaat vandaag mailen met wat hij weet en wat het resultaat is. In de tussentijd ga ik wekelijks navragen.
Afijn, voorlopige hebben we zelf al 6.000 euro afgelost en met een beetje geluk gaan we over 1 maand weer 2.000 aflossen op het aflossingsvrije deel.
Toch maar even de redactie van Tros Radar van info voorzien. Wellicht een onderwerp wat meer voorkomt.
Wat een gedoe! Hopelijk wordt alles snel verwerkt, dat mag nu wel een keertje! Dat het druk is bij de banken las ik trouwens net ook al ergens, trekt alles dan toch weer wat aan...?
BeantwoordenVerwijderenJa geloof ook zeker dat het druk bij de banken is en het trekt zeker aan, bij ons in de straat is 1 huis binnen 1 dag verkocht en de ander die loopt ook al met de onderhandeling. Maar desalniettemin vind ik dat onze Hypotheeshop man er boven op had moeten zitten. Daar betaal ik toch 1.495 euro voor dat hij zorgt dat het afrond. Vandaag de brief van verzekering ontvangen met bevestiging ontvangst afkoopverzoek. En dan zegt de brief dat ik bij mijn bank de verpanding moet laten verwijderen eer de verzekeringsmij mijn verzekering kan stoppen. Die brief zo maar even scannen en naar onze man doorsturen.
Verwijderen