Verlossende aflossers: Trustedhousesitters als hide out van badkamerrenovatie

vrijdag 27 december 2019

Trustedhousesitters als hide out van badkamerrenovatie

Ik zit hier na 5 daagjes en 4 nachten op mijn TrustedHouseSitters adres in Hoofddorp waar we de kerst hebben doorgebracht om zo de badkamerrenovatie, week 2, te kunnen ontvluchten. Hier pasten we op 1 hond en 2 katten. De eigenaren zijn met de feestdagen naar hun familie in Hongarije.

Ruim een maand geleden, toen de datum bekend werd dat onze klusser de badkamer kon komen doen, zocht ik wat adressen op de TrustedHouseSitters website. In de periode van 16 december tot 1 januari kwam als resultaat een adres in Hoofddorp. Mensen zochten van 23 t/m 27 december oppassers. Hoofddorp sprak me niet direct aan maar de datum en periode waren perfect. In die week was ik vrij en Natas hoefde alleen de dagen rond kerst te werken. Omdat er toch geen alternatieven waren die beter op onze periode aansloten legde ik het voor aan Natas en liet haar de foto's zien. De woning zag er goed uit, de huisdieren hadden geen speciale zorg en werden omschreven als gezelschapsdieren. We werden enthousiast en ik besloot een berichtje te sturen naar de eigenaren. In de avond hadden we een FaceTime gesprek en waren alle partijen heel blij. Ik had hun onze situatie en motivatie uitgelegd en dat vonden de eigenaren alleen maar leuk. De eigenaren waren blij omdat ze nog steeds geen oppas hadden kunnen vinden en zich begonnen te knijpen omdat ze hun vliegtickets al hadden geboekt.

En zo kwam ik afgelopen maandagmiddag op het adres en maakte kennis met iedereen. Natasja zou vanuit werk in de avond aankomen. De eigenaren hadden voor wat kerstsfeer gezorgd en zelfs veel eten voor ons achtergelaten. We mochten alles pakken of gebruik van maken. 's Middags gingen de eigenaren naar Schiphol en begin van de avond haalde ik Natasja met de hond op bij de bushalte. Natasja moest dinsdag nog werken. We zaten in een gezellig knus huis welke van alle gemakken voorzien. De tv was groot en van uitstekende kwaliteit en zo konden we genieten van diverse films en programma's. We hadden echt een beetje vakantiegevoel. Dit was AirBnB plus plus wat ons niets kost eerder uitspaart.

De keuken had ook alles wat je nodig hebt. De eerste avond genoten we van het lekkere eten wat de eigenaren hadden achtergelaten.

Op Kerstavond genoten we van All You Need Is Love :-)
Op eerste Kerstdag waagden we een poging op de Xbox voor de lol.


In de middag maakten we een grote wandeling met de hond en ontdekten we een mooi park in Hoofddorp, de Toolburger Plas waar de hond lekker los kon lopen. Zo leerden we Hoofddorp een beetje kennen.

Op 2e kerstdag hebben we gecoccooned door te gaan bingewatchen op Netflix.

Natasja is nog een dagje werken, ik blijf hier nog tot vanmiddag en ga zodra ik thuis ben mijn auto ophalen die we verhuurd hebben via Snappcar aan de laatste huurders. Begin volgend jaar hopen we de auto verkocht te hebben. Ben ook benieuwd hoe de voortgang is van de badkamer. Het eindresultaat zal ik in deze blog delen.

In de tussentijd is de achterwand van onze wc geplaatst. Afgelopen zomer hadden we lekkage aan het waterreservoir van onze inbouwtoilet. Bleek een bekend Plieger probleem te zijn. Toen heeft onze klusvriend deze toilet in 1 dag vernieuwd maar zouden we de achterwand pas afmaken als de badkamer zou worden gedaan. In de tussentijd had ik bedacht om de achterwand met laminaat te doen. Bij de kringloop vond ik voor 4,50 een restant pakket. Zie hier het resultaat. Het geeft een warmer en minder klinisch uiterlijk.
voor de lekkage
laminaat na vervanging inbouw toilet




Geen opmerkingen:

Een reactie posten