Verlossende aflossers: Mijn eerste app (Sense chat) gemaakt op de blockchain

zaterdag 16 maart 2019

Mijn eerste app (Sense chat) gemaakt op de blockchain

Om je een idee te geven dat de blockchain technologie de toekomst is laat dit zich door de app Sense chat al in vastere vormen zien. Hoewel iedereen kan denken dat alle cryptocurrencies een grote bubbel is trekt de blockchain industrie zich daar niets van aan. Of inderdaad alle crypto tokens en muntjes nog veel waard gaat worden moet zich nog steeds bewijzen. En wanneer ze over de hoogste piek van eind 2017 heen gaan. In ieder geval wil ik hier delen dat ik mijn eerste mobiele app heb geïnstalleerd op mijn telefoon die werkt op de blockchain technologie. In dit geval op de EOS mainnet.

EOS is een van de top 10 cryptomunten die over hun netwerk smart contracts kan sturen. Ik ga daar niet zoveel op in nu, dat wordt oa hier goed uitgelegd. Nu is er een nieuwe veilige beveiligde chat app gelanceerd. Uiteraard is het allemaal niet bij te houden naast de sms berichten, WhatsApp, telegram of Signal apps. Echter deze chat waar je ook video chats kan voeren heeft ook nog eens een wallet. Met die wallet kan je oa EOS tokens en Sense tokens versturen en ontvangen. Deze tokens zijn geld waard afhankelijk van de crypto koers.

Via Twitter las ik vanochtend het bericht van deze release en dacht nou vooruit ik wil dit wel proberen ondanks dat ik zelf niet zit te wachten op de zoveelste chat app. Maar omdat ik zelf ook EOS tokens heb, een wallet account op de EOS mainnet en dat dit mijn eerste app wordt die ik kan gebruiken en gebouwd is op de blockchain was ik wel getriggerd.

Het aanmaken is zo gedaan. Ik heb een iPhone dus ga naar de apple store en download de app. Met mijn al bestaande EOS account kan ik met de private key mijn EOS wallet importeren. Dit vond ik wel even een spannend momentje omdat je zo voorzichtig moet zijn met die gegevens. Maar mijn account werd moeiteloos binnengehaald en vervolgens zag ik dat ik bij de aanmaak van de app ook een 10 Sense token ter verwelkoming kreeg. Momenteel is 10 Sense 0,13$ waard.

Natasja heeft via mijn link ook een account aangemaakt. Zij heeft geen EOS account en maakte voor haar zelf een eigen account aan via de app. Ook zij krijgt 10 Sense. Als eerste testten we de chat en video chat functie. Niets bijzonders, spreekt voor zich maar daarnaast waren we wel benieuwd naar het versturen van de tokens. In mijn geval kan ik 10 EOS tokens sturen (van mijn geïmporteerde EOS wallet) of de  nieuw verkregen 10 Sense tokens. Ik stuurde mijn 10 Sense tokens naar haar nvanderhaven account en kosteloos ontving zij deze tokens zodat zij 20 in haar wallet heeft.

Voor deze blog wilde ik even wat printscreens maken van de app en toen ontdekte ik dat Sense wallet minstens 1 Sense token wil zien in je wallet om je gebruik te laten maken van de video chat. Inmiddels had ik geen Sense tokens meer. Natasja stuurde 1 Sense token terug en direct ontving ik 1 Sense token terug in mijn wallet. Zij heeft er nu 19 en ik 1. Hiermee kon ik weer gebruik maken van de video chat functie. Het versturen over de EOS mainnet kost dus niet ook als je maar 1 Sense token verstuurt.

Als jullie interesse hebben en er mee willen spelen, maak dan gebruik van mijn link om zelf een account aan te maken: https://my.sense.chat/rvanderhaven (is overigens geen referal en kost niets!)

Het zou leuk zijn als je me een chat bericht stuurt als je ook een account hebt aangemaakt. Met je partner kan je samen 20 Sense tokens binnenhalen en er ook mee spelen.

Als je vragen hebt kan je dat via hier of de app uiteraard stellen :-) Het is een beveiligde chat dus onze conversatie gaat heel vertrouwelijk :-)
Transacties te zien op de EOS mainnet - blockchain :-)

2 opmerkingen:

  1. Oh interessant. Ik heb even een informatie overload op het moment, maar ga het wel onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De app is nog wel in ontwikkeling. Een tip je als je meer in crypto wilt verdiepen. Je kan ook via de app een EOS wallet maken. Dan kan je ook EOS tokens versturen en ontvangen.
      De vrouw die hier achter zit is een bekende persoonlijkheid in de blockchain space. Ze is getrouwd met Brock Pierce die tevens in de crypto space is en zich erg inzet voor Puerto Rico door met investeerders en de blockchain technologie het land weer op poten te krijgen. Het zijn heel inspirerende mensen.

      Het is voor mij ook niet meteen te bevatten en lees me er beetje bij beetje op in. Wat dat betreft is het nog niet helemaal gebruikersvriendelijk voor massale adoptie. Voor een early adapter zoals ik gaat het al prima. Maar het zal allemaal tastbaarder en makkelijker worden. Internet was vroeger ook niet 123 te bevatten voor de grote gemeenschap.

      Hier nog de uitleg van Crystal Rose (onze namen samen haha) de initiatiefneemster: https://youtu.be/9w2L_oNrAQs
      en

      https://youtu.be/CSXJLwn1Iw4

      Verwijderen