Verlossende aflossers: 0,5 Bitcoin

maandag 25 februari 2019

0,5 Bitcoin

Onze eerste halve Bitcoin is in het bezit 0,5 BTC. Vanochtend nadat de Bitcoin weer een vrije val maakte hebben we weer wat bijgekocht met ons investeringsbudget. Vorige week schoten alle crypto flink omhoog nadat het een tijdje rustig was gebleven. Maar in de praktijk zijn dit soort snelle stijgingen van 5 tot 15% binnen 1 dag ook een teken dat ze net zo snel naar beneden kelderen. En gelukkig gebeurde dat gisterenavond waardoor ik voor ons vanochtend bij het eerste lichte herstel van de vrije val kon inkopen. Een halve dag later kopen scheelde al gauw 50 euro op 0,2 bitcoin. We hebben al 0,3 BTC en een klein beetje bij Coinbase aan Bitcoins.

Sinds alles vorig jaar inklapte na de record hoogtes in december 2017 merk je dat er geen enkele munt uitspringt boven de markt. Tot op heden lijkt de Bitcoin de graadmeter te zijn. Als die gaat stijgen gaan de anderen ook stijgen. Daalt de Bitcoin dan daalt de rest ook. Het is duidelijk dat alle alternatieve munten / tokens afhankelijk zijn van het digitale goud zoals Bitcoin ook wel genoemd wordt. En met de strategie 'add the dip' en dus weer bijkopen als het daalt wilde ik graag dit keer het met onze Bitcoin portefeuille doen.
Ons doel is 1 echte volle bitcoin te gaan bezitten en dan hoeft voor mij dit jaar het echte grote herstel nog niet te komen. Zolang ik nog kan bijkopen met een waarde wat onder mijn duurst aangeschafte deel staat kan ik sneller aan mijn herstel komen. Aan de andere kant, waar moet ik me druk om maken want als het gaat herstellen en iedereen weer helemaal meedoet dan gaat de bitcoin volgens sommige experts naar 100.000 dollar of nog veeeeeeeeel hoger.

Vandaag hebben we met deze aankoop in ieder geval de gemiddelde aanschafwaarde van onze bitcoin (in dit geval geen hele bitcoin) verlaagd van 6.166 euro naar 5.080 euro. Dat is toch een aangenaam verschil.

Verder heb ik vandaag van ons investeringsbudget 2 ETF VWRL aangeschaft voor onze DeGiro portefeuille.

Volgende maand maar kijken welke investeringsverdeling we dan gaan hanteren tussen crypto en DeGiro.

Onze cryptomunten schaf ik bij diverse exchanges aan en heb zo uitstekende ervaringen met BTCdirect voor oa Bitcoin, Litecoin, Ethereum en nu ook Ripple, Anycoin voor mijn Neo portefeuille en sinds vandaag weer ook even terug bij Bitonic die enkel Bitcoins verkoopt. Deze laatste is voor aanschaf Bitcoins de voordeligste. Na een prijsvergelijk scheelde me dat toch ongeveer 5 euro aanschaf. Het was de moeite alle 3 na te lopen. Overigens is Anycoin ook een voordelige om bij te kopen maar daar staat mijn daglimiet op 400 euro. Met een upload van je paspoort kan je dat upgraden. Alleen vandaag moest ik toevallig mijn paspoort vernieuwen dus kwam ik, achteraf gelukkig, terecht bij Bitonic. Dit is de exchange waar ik na Coinbase mijn 1e adres vond om bitcoins met iDeal te kopen. Bij alle 3 kan je met iDeal betalen.

Vorige week kwam via twitter een bericht dat er een Google app waar je de bitcoin teken kan gebruiken op je Apple IOS mobiel, zie uitleg via lekkercryptisch.nl. Dat wilde ik wel meteen testen. Helaas vanaf mijn MacBook kan ik het jullie nu niet demonstreren maar op mijn iPhone werkt het wel.

Android staat ook niet stil, zo is Samsung inmiddels bezig met de crypo toekomst door een cryptowallet op de mobiele telefoon. De munten mogen dan allemaal nog ver onder water staan sinds december 2017, de wereld er om heen ontwikkelt door.

Investeren jullie nog ... of praat je er liever niet over in deze 'bear market'.

Mijn en/of ons voordeel:
- open bij Coinbase een account en koop voor 100$ je eerste crypto en verdien 8 euro aan bitcoin
- open bij DeGiro een account en ik krijg 20 euro tegoed
- koop je crypto bij Anycoin en ik profiteer van 0,10% aan credits

3 opmerkingen:

  1. Tsja, voor mij blijft het speculeren. Er ligt geen intrinsieke waarde onder een crypto, de waarde kan naar 0. Die kans is veel kleiner bij een aandeel, waarbij je een stukje van een bedrijf bezit. En de overheden en centrale banken willen de crypto’s niet, want ze hebben er geen grip op. Dus die doorbraak die iedereen (=alle cryptospeculanten) voorziet, die zie ik niet komen... Ik blijf er dus verre van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Banken zijn allang bezig met crypto, het gaat toch echt de toekomst worden. Maar vooral wegblijven als het voor jou niet goed voelt of er niet in gelooft. Warren Buffet is aan je kant wat dat betreft.

      Verwijderen
    2. Ik ben het met Geldnerd eens, ik geloof er ook niks van.

      Alle geldsoorten zijn gebaseerd op vertrouwen. Nou, mijn vertrouwen in "coins" is ver te zoeken, en ik denk dat dat voor meer mensen geldt.

      Verwijderen