Verlossende aflossers: Tijd voor een overstap naar andere energieleverancier

vrijdag 15 februari 2019

Tijd voor een overstap naar andere energieleverancier


Vorige week kreeg ik van Qurrent een bericht dat ze mijn maandvoorschot hadden bijgesteld naar boven gezien mijn huidige verbruik. Dat was van 36 euro naar 42 euro. Dit is overigens energie, geen gas. Gas verbruiken we alleen voor CV en dat loopt via VVE kosten ivm centrale CV.
Hun nieuw vastgestelde voorschot kan ik nog t/m 15 februari terugzetten als ik dat zou willen. Dat wilde ik en deed dat meteen op mijn Qurrent portaal. Toch stak het mij dat ze eigen handig dit aanpaste. Sinds Qurrent inmiddels zijn vriendenkorting is gestopt omdat ze per dit jaar zijn samengegaan met Greenchoice, onze oude energieleverancier, bedacht ik me dat ik toch eens moest gaan vergelijken. Ik ging naar mijn digitale spaarkaart Euroclix.nl om via Pricewise, hiermede 340 euroclix te verdienen, wat energieleveranciers te gaan vergelijken en over te stappen. En zo browsde ik via Euroclix site naar Pricewise en bekeek de gunstigere energieleveranciers met mijn opgegeven jaarverbruik van 201. Ik ronde af op 2.100kWh hoog en laag opgeteld. Hier kwam volgens Pricewise Greenchoice als een van de toppers uit. Dat vond ik wel een mooie. De tarieven zijn inderdaad stukken aantrekkelijker als Qurrent. Mede Greenchoice een prima leverancier is wat ons betreft, vond ik het wel grappig om dan van Qurrent naar Greenchoice terug over te gaan, zeker omdat ze samen zijn gegaan :-) Terug naar oude label met nieuwe tarieven bij een gezamenlijke energieleverancier.

Wat ik per 1 januari 2019 betaal aan

Qurrent
0,2533 normaal per kWh
0,2291 laag per kWh
94,44 euro leveringskosten per jaar

Greenchoice 30-03-2019 t/m 1-03-2020
0,21905 normaal per kWh
0,19993 laag per kWh
54,00 euro leveringskosten per jaar

Met ons verbruik +/- 1.500 normaal / 600 laag scheelt dat ongeveer 110 euro op jaarbasis

Greenchoice heeft ons al een voorlopige maandlast doorgegeven van 32 euro op basis van ons verbruik van vorig jaar wat 2.026 kWh is geweest. Op 1kWh schelen onze administraties maar dat zou goed kunnen omdat wij op de eerste dag van de maand soms later op de dag meten, meestal wel in de ochtend.

Wij zijn al consuminderaars sinds 2015 en hebben de grootste slagen al gemaakt, toch is het weer helder dat herzien van je verbruik en leveranciers weer geld oplevert. Een aantal maanden geleden hebben we die slag ook al gemaakt om van KPN naar Ziggo terug te gaan. Voor de moeite om aan te passen hoef je het ook niet te laten, binnen 1 minuut is overstappen zo geregeld. 

5 opmerkingen:

  1. Voor zo,n laag verbruik is hoog/laag verbruik toch helemaal niet rendabel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al jaren dezelfde leverancier en zag laatst dat de destijds afgesloten contracten al afgelopen zijn. Maar bij vergelijk kom ik helemaal geen goedkopere tegen, de bonus wordt al afgetrokken en dan kom ik op ongeveer hetzelfde jaarbedrag terecht. Zou ik iets niet goed doen? want ik lees van zoveel dat ze elk jaar overstappen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien zit je dan al helemaal goed. Dan hoef je ook niet weg.

      Verwijderen
  3. Wij mogen nog even wachten, in juli loopt ons contract weer af.

    PS Zou je hypotheekweg willen veranderen in financieelvrijer.nl?
    Alvast bedankt (voormalig) Hypotheekweg

    BeantwoordenVerwijderen