Verlossende aflossers: Daar gaan we dan, vandaag op Funda

zaterdag 19 maart 2016

Daar gaan we dan, vandaag op Funda

Huis is er klaar voor, wij ook. Vandaag is ons huis op funda gezet en hebben we al 2 bezichtigingen naar aanleiding van de Facebook pagina aankondiging van onze makelaar Makelaarshuis Klein Hofmeijer. Een goede start dus.
Jullie zijn vast nieuwsgierig, dat zou ik zijn, zie hier de link.
Gisteren middag hebben wij weer ons georiënteerd dit keer op 1 klein appartement (45m2) aan het rand van de Utrechtse Heuvelrug in Leersum en 1 kleine karakteristieke woning in het Soesterkwartier in Amersfoort. Ik vermoed dat het iets er tussen zal worden kwa woning.

Het huis is van de week nog voorzien van een lik verf en Natas heeft Dasty als charme offensief ingezet. Nu nog even ontbijten en de verwarming op warme hoogtes van 19 graden en is er voor de vensterbank nog even snel een bakje narcisjes gehaald. Gelukkig kunnen we op de koffie bij de buren.

Ben wel benieuwd naar jullie indrukken, het blijft spannend, ene moment ben je overtuigd dat het snel en goed zal gaan, ander moment zie je overal de minpunten.

34 opmerkingen:

  1. Mooie woning en slimme foto's met de spiegels op zolder. Niet goedkoop maar ruime tuin en Hoogland is een dure locatie. Niet verbaasd zijn als het volgende week al verkocht is.

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Chris, niet bewust, eigenlijk gebruikte ik die spiegels bij fitnessen.

      Verwijderen
  2. Prima huis voor een prima prijs denk ik. Leuke tuin, mooie badkamer en keuken en verder ook mooi in orde. Die kale styling heb ik nooit zo begrepen, waarschijnlijk omdat ik zelf meer van een warme sfeer houd. Maar als de makelaar het zegt zal het wel kloppen. :) ik vermoed inderdaad dat je huis redelijk snel weg zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het van harte dat de prijs goed is en hoop ook dat hij snel weg gaat.

      Verwijderen
  3. Mooie presentatie. Ik denk idd dat je dit huis in no-time verkocht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Miek, ik hoop het ook, nog even afwachten wat de komende tijd brengt.

      Verwijderen
  4. Mooie presentatie, ik hoop dat jullie het snel kunnen verkopen. En voor een goede prijs natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dank je, ik hoop het ook, maar ik hoop ook voor jou. Bij ons gaan al die 6 maanden plus huizen wel snel weg.

      Verwijderen
  5. Ziet er goed uit! En al 2 bezichtingen is ook niet verkeerd! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee zeker en de terugkoppeling was dat eerste stel nog vond er veel naar hun smaak te moeten doen wat ze net met hun huidige huis hadden gedaan. Anders hadden ze het huis wel gewild. 2e stel was enthousiast en zouden in principe hier kunnen wonen maar hadden nog wat andere woningen die ze gingen bekijken.

      Verwijderen
  6. Ziet er netjes uit maar flinke prijs. Dan besef ik maar hoe verwend ik ben mijn Limburgse prijzen. Hier zou dit wellicht rond de 2 ton vraagprijs zijn. Of nog iets minder. Ik woon in een qua grote vergelijkbare woning. Ook vaste trap naar zolder met vierde slaapkamer. Geen uitbouw. Minder mooie badkamer. Wel 2 onder 1 kap met aan 1 kant vrij. Garage en grotere tuin. WOZ is €138000 en ik denk vraagprijs als ik zou verkopen €169.000 ofzo. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja wat een enorme verschillen in 1 land heh. Dat is lekker als je bij jullie zo laag al zitten met hypotheek. Wij kopen voor 169k euro een mooi groot appartement hier.

      Verwijderen
  7. Heel mooi en een fantastische prijs voor zo veel ruimte. Energielabel C en bouwjaar 1975. Niet verkeerd.
    Bijzonder toch dat de salontafel ook al niet meer op de foto mag.

    Twee kijkers. Super. Nu al. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja erg heh en bij ons is het toch wel ruim, zelfs met de spullen er in haha.

      Verwijderen
  8. Fijn dat je al twee kijkers hebt. Zoals Mascha al schrijft zijn de Limburgse prijzen een stuk lager.
    Hopelijk gaat het nu vlug. Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig huis! En volgens mij niet duur zo vlakbij Haarlem toch? Klopt het dat er geen 360graden foto's zijn gemaakt van de eerste verdieping?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee in de gemeente Amersfoort. Het klopt dat er geen 360 graden foto's zijn van de 1e verdieping, zal waarschijnlijk lastig zijn vanuit de gang ?

      Verwijderen
  10. Mooie, ruime woning. Doordat er weinig in de woning staat, oogt het heel ruim. Het is een gewilde locatie, ik denk dat de woning snel verkocht is. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ook, ja woning is zeer ruim als in heel prettig.

      Verwijderen
  11. Ziet er mooi uit! Al ben ik ook gewend aan lagere prijzen. Maar daarom hebben wij ook gekozen voor de provincie Gelderland ipv Utrecht.
    Leersum hebben wij ook gekeken voor een woning. Mooi plaatsje en ik voelde me daar erg fijn zo bij het bos. Je hebt alleen erg weinig winkels. Idem in Amerongen, al vind ik het bos daar mooier.
    Het Soesterkwartier staat dat niet wat minder goed bekend?
    Ik hoop dat jullie je huis heel snel kwijt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt Soesterkwartier is een mindere buurt op een aantal plekke na.

      Verwijderen
  12. Ik heb net nog even op f.unda gekeken en zag dat er een appartement te koop staat waar ik weleens geweest ben. Je hebt een heel mooi uitzicht op het bos/parkje voor het huis. Heel aardige benedenburen :-)
    Het gaat om Johan Wagenaarstraat 8b in Amersfoort. De vraagprijs is 139.500. De woonoppervlakte is 75 m2. Ik ken de eigenares :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je de eigenares kent. Wij twijfelden nog over deze flat, maar we gaan er toch een bezichtiging voor aan vragen. Het kijkt deels uit op stukje bos en parkeer en ik meen dat er ook nog een straatlantaarn voor woning staat. Toch willen we deze gaan bekijken. Die straat is wel heel relaxed en rustig.
      Weet jij waarom ze weg wil?

      Verwijderen
    2. Ja, dat weet ik maar dat vind ik wat te prive om te vertellen. Het had bij mijn weten niet te maken met het appartement want daar was ze juist zo blij mee.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Ja dat is logisch dat je dat niet openlijk deelt of wilt delen. Ik denk meer aan inderdaad het appartement of bewoners er om heen of last van die lantaarnpaal, dat soort dingen. Maar we zullen gaan kijken.

      Verwijderen
    5. Over die lantaarnpaal heb ik haar nooit gehoord. Wat ze heel fijn vindt bij dit appartement dat er een soort bos voor huis is. Dat maakt het huis in winter niet te koud en in de zomer niet te warm.
      Die parkeerplaats viel mij toen niet zo, en het scheelt dat het niet het benedenappartement is. Wat betreft de lantaarnpaal. Ik ben nooit in de avond daar geweest.

      Verwijderen
    6. is inmiddels verkocht onder voorbehoud, kregen we vanochtend door. had me vergist met lantaarnpaal haha. die staat er tegenover. valt dus mee.

      Verwijderen
    7. En de slaapkamers zijn aan de achterkant, dus niet aan de straatkant.
      Fijn voor haar dat het appartement onder voorbehoud verkocht is. Nu hopelijk heel snel jullie huis. Nogmaals succes!

      Verwijderen
  13. Mooie presentatie. En ik vind je badkamermeubel zo mooi iets dergelijks zoek ik ook zo rood. Heb je het zelf gekocht?

    Alles wat nu wordt aangeboden is zo 100 tinten zwart/grijs/wit/houtstruktuur, ik hou wel van een kleurtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Badkamermeubel is van Ikea, hele mooie lijn. Ik wil hem in mijn nieuwe woning eigenlijk terug als die mogelijkheid is. Heel fijn en betaalbaar badkamermeubel.

      Ja wij zijn ook nogal van de kleur, leuk dat jij dat ook hebt :-) Fotografe vond onze badkamer ook wel leuk op moment dat ik het zat te 'downgraden' met de gedachte dat ik denk dat andere het niets vinden.

      Verwijderen
  14. Wauw Rose, wat een goede uitstraling èn al 2 bezichtigen !!! Dat beloofd.....
    Ik hoop straks ook zulke professionele foto's te hebben van ons huis op Funda. En de vraagprijs is voor de locatie normaal toch? Zal duimen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen