Verlossende aflossers: Meespringen op de trein - Peerby

dinsdag 22 maart 2016

Meespringen op de trein - Peerby

Blogde ik gisteren nog over mijn relatief veilige manier van investeren in een nog niet bewezen of onbewezen manier van geld verdienen via Recyclix met mijn eigen 20 euro, hoppen we gisteren last minute nog even snel op de succes trein van Peerby ltd crowdfunding actie.

Peerby is een uitleen en inmiddels ook met PeerbyGo, een verhuur aan de buur dienst via website/app die na veel media exposure de meest succesvolle crowdfundcampagne is gebleken afgelopen dagen door in 4 dagen 1 miljoen te hebben opgehaald met een oorspronkelijk doelbedrag van 300.000 euro. Doordat dit ook nog op het nieuws kwam en ze hun ambities ver laten reiken hadden ze het doelbedrag bijgesteld tot max 2 miljoen met nog een looptijd van 56 dagen. Gezien ik zelf geregistreerd ben bij Peerby (uitleen) kreeg ik van hun een mail over hun crowdfundcampagne. Vanwege de snelheid van het inzamelen en ze ook gisteren in rap tempo naar de 2 miljoen kropen wilde ik daar wel in mee en dus investeerden we snel 500 euro. Dit levert 6% rente per jaar x 5 jaar (looptijd 60 maanden) of de keuze voor een converteerbaar aandeel.

Dit is onze 2e crowdfunding waar we ook enthousiast over zijn. Na hun pitch filmpje was ik om. Mede Peerby veel belangstelling heeft en aandacht in de media geloof ik wel in het succes.
Maar toch blijft ook dit spannend je geld ergens in te steken waar je voorlopig niets mee kan dan afwachten. Wel is het het huidige sparen om nog ergens rendement te maken.

Zie hun crowdfund pagina waar ze gisterenavond al op 2 miljoen (doelbedrag was 300.000 euro) eindigden.

Leuke van Peerby is dat ze net als onze 1e crowdfund initiatief Het Lokaal open en transparant communiceren. Dat geeft een goed gevoel. Aankomende vrijdag hebben wij een fundersborrel bij  Het Lokaal en gaan ze zaterdag 26 maart officieel open.

Zie promo filmpje

4 opmerkingen:

  1. Wij zijn ook ingestapt, heb de pitch niet bekeken. We zien dat de deeleconomie groeit, ze hebben een businessmodel wat al daadwerkelijk draait en, het belangrijkste, het is makkelijk schaalbaar. Als peerby gebruikers werden wij inderdaad ook al ingeseind. Het is wel hard gegaan. Ik hoop dat er converteerbare aandelen uit komen, we'll see!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dit zijn de initiatieven waar je bij moet zijn, het is het moment van een nieuwe wijze waar mensen ook naar leven. Leuk te lezen dat jullie ook zijn ingestapt. Ik hoop ook op converteerbare aandelen, dat lijkt mij nog meer rendement. Hopelijk komen ze ook hier in Amersfoort.

      Verwijderen
  2. Hoi Rose, wat is je mailadres? Ik zou je graag een paar vragen willen stellen in verband met een artikel over Peerby. Je kunt me mailen op laurens.lammers(at)gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen