Verlossende aflossers: Fundersborrel van onze 1e Crowdfunding project Het Lokaal

zaterdag 26 maart 2016

Fundersborrel van onze 1e Crowdfunding project Het Lokaal

Gisteren waren we als funders van Het Lokaal in Amersfoort uitgenodigd voor de Crowdfundersborrel. Vorig jaar besloten we mee te doen en investeerden we 1.000 euro bij dit project van 3 (inmiddels 2) ondernemers. Het project heet Het Lokaal en opende vandaag hun deuren naar een overdekte markt met lokale producten waar je ook even kan eten en drinken naast het boodschappen doen.
Vanaf dag 1 zijn we meegenomen in actuele communicatie over de voortgang. Het Lokaal haalde ook ruim hun doelbedrag en kregen uiteindelijk ook Rabobank mee aan te haken.

Gisterenavond was het voor de funders om een eerste sneakpreview te zien van de winkel. We kwamen aan en waren meteen enorm onder de indruk omdat er veel aanbod is. Veel producten kennen wij uit de buurt. Wij liepen als trotse funders door de hal.


We hebben gelukkig een schot in de roos gehad met dit project en Amersfoort heeft een grote doelgroep die hier wel behoefte aan heeft. Vandaag zijn we nog een keer langsgegaan omdat de markthal officieel voor het gehele publiek geopend is. Tevens hadden ze ook voor op het terrein de 'Smaak van de Streek' markt erbij. Een markt met nog meer lokale producten.
Dat het een groot succes is bewees wel het bordje bij de bakker die om 15.30u al uitverkocht was.

Als funders willen we jullie van harte aanbevelen eens langs te komen ;-) Het is echt de moeite waard hier in het Amersfoortse :-) Zie Facebook pagina

Van de week hopten we nog even snel bij PeerbyGo crowdfund project. Laten we hopen dat ook zij voortvarend doorpakken en ons meenemen in de ontwikkelingen met communicatie. Dat laatste vergroot je betrokkenheid.

4 opmerkingen:

  1. Ik las het bericht vandaag in de krant. Wij zijn zeker geïnteresseerd en gaan binnenkort zeker eens buurten. Leuk om daar als funder zo betrokken te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastische idee om een introductieborrel op te zetten om potentiële investeerders aan te trekken!

    Zulke ludieke acties zorgen voor een betere presentatie vanwege het persoonlijke karakter. Zo kan je alle geïnteresseerden de bedoeling per persoon uitleggen met een concreet, tastbaar/smaakbaar(!) voorbeeld. Mooi voorbeeld voor velen om van te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut mee eens. Het geeft binding en vertrouwen. We gaan er zelf ook graag langs.

      Verwijderen