Verlossende aflossers: Gestyled en gefotografeerd

maandag 14 maart 2016

Gestyled en gefotografeerd

Afgelopen vrijdag kwam de styliste langs met stagiaire om ons huis fotoklaar te maken. Om 9.00u waren ze present. Ik werkte thuis en Natas was overdag vrij om zo mogelijk hier en daar te ondersteunen. Trots lieten we zien dat we al heel veel hadden opgeruimd. Maar dat bleek niet afdoende. De woonkamer was als eerste aan de beurt en werd half gestript. Aan de hand van eerder genomen foto's van de makelaar had Cynthia van Florissant Design al wat attributen meegenomen. Als snel ontstond er een hoekje waar alle spullen die niet in beeld gingen stonden en die we ook zouden gaan verschuiven als de fotograaf zou komen. Overige spullen werden in kasten en buitenbergingen gestopt.

De dames waren met het stylen toch ruim 2 uur zoet en veel decoratie stickers her en der op deuren moesten er aan geloven. De toilet en keuken werden kaler dan kaal en mijn medailleverzameling op zolder (onze GYM) konden ook de kast in. Verder werden we ontdaan van alle afbeeltenissen van boedhas. En bleef onze exhibitie poster van Ruud van Empel toch nog hangen. Maar dat was een twijfelgevalletje net als onze groene (ikat, indonesisch kleed) wat wij voor bij het raam aan beide zijde hebben hangen.

Zelf kon ik werkend achter mijn laptop beneden blijven en zag ik alles pas toen de stylistes weg waren. Zo wat een verschil maken een paar attributen en opmaak. Ik zou er bijna voor willen blijven wonen.

De fotografe kwam wat vroeger en ging voortvarend aan het werk. Beginnend met foto's buitenshuis werkte ze achter elkaar door met de woonkamer, keuken, hal en de rest boven. Vervolgens nog wat 360 graden foto's en de tuin. Om tot slot het huis nog in te meten. Ze was hier toch nog 3 uur mee bezig. En wij nog denken, ff klik klik.
Toen ze klaar was liet ze de foto's zien en we waren onder de indruk. Het huis ziet er per vertrek erg mooi uit. Nu hopen dat de kopers dat ook vinden. In ieder geval hadden de stylistes en fotografe er wel vertrouwen in.

Overigens erg leuk om de nieuwe generatie zo met hun vak bezig te zien, enthousiast, gedreven en serieus.

Nadat de fotografe weg was konden we het wel iets terugbrengen in leefbare status maar we genoten zelf toch ook wel van de rust die er nog meer in is gekomen.

Op naar het bord in de tuin en de foto's op Funda.

15 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar wat ontspullen een effect heeft. Vast houden ook voor jullie volgend huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat zeiden we ook tegen elkaar en dat we dan af&toe eens iets verhangen of aanpassen. Geeft ook weer iets fris mee in huis.

      Verwijderen
  2. Ik vond dat bord in de tuin echt een hele stap in de goede richting. Alsof het dan pas echt is :-)
    Wij waren ook blij met de styliste/forografe toen. Er ging een kleed uit en de kamer werd stukken lichter.
    Wij hadden laatst onbedoeld een hele verbetering. We wilden een antiek muurkastje ophangen, maar dan moest er een schilderij weg. Daardoor werd het een stuk rustiger en ruimtelijker in die hoek. Het kastje hebben we ook niet opgrhangen. Het stond niet mooi en gaat terug naar de gever.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja mooi, soms met kleine dingen kan je zelf ook weer aanpassen. bij ons werd een fotolijst met poster verhangen. Kijken nu vanaf de bank naar de Ruud van Empel poster. zo leuk en verfrissend. Hier voor vrijdagmiddag nog aan de kant van de bank en zag je hem alleen bij binnenkomst.

      Verwijderen
  3. Heel leuk die stylistes maar als je op F.unda kijkt zien alle huizen er bijna het zelfde uit. Alle persoonlijke spullen mogen niet meer in beeld. Natuurlijk is het een feit dat zo min mogelijk spullen rust en ruimte schept maar wat mij betreft slaan ze wat door hierin. Kopers komen kijken naar het huis en niet naar de inrichting.
    Al kunnen tips van een styliste wel helpen om kopers over de streep te helpen.
    Toen ik mijn huis ging kopen stond het bommetje vol en rook het naar kattenpis en honden. Nu is het mijn thuis!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat styling is ook uber inderdaad. Maar waar het om gaat is de psycho en de selectie van de koper. Als je huizen bekijkt moet het neutraal zijn, niet te typerend en als koper gevoel geven dat jij er met je eigen spullen wat van kan maken. Ik zie ook op funda al die zelfde foto's en stylings maar een net huis trekt meer aan. Tenzij ik een huis zie met zoveel potentieel dat ik er door heen kijk. En dan uiteindelijk is het gevoel bij binnenkomst bepalend. Maar stap 1 is mensen naar je huis lokken.

      Verwijderen
  4. Leuk zeg!! Hopelijk staat het er straks mooi op en zijn jullie het snel kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt alsof ze heel professioneel te werk gegaan zijn. Dat zal de verkoop alleen maar bespoedigen.

    Ik krijg haast zin om ook zo'n stylist op mijn huis los te laten. Zonder verkoopintentie weliswaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En bij bezichtigingen moet je zorgen dat je huis er weer zo uit ziet (maar dan zonder optie om zaken "even" weg te halen). Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb met de bezichtigingen wel vaak met de wasmanden gesleept :-)
      Dat vond ik toch niet netjes staan. En de was afhalen als ik in de ochtend werd gebeld of er in de middag een bezichtiging mocht zijn.
      Ik ben in die vijf weken dat ons huis te koop stond vier kilo afgevallen van alle stress en poetsen (soms bij dertig graden, want het was juli).

      Verwijderen
    2. Haha te erg. We hebben Dasty in huis dus als de eerst aanvragen komen gaan we geuren wat we normaal met citroen azijn en soda doen hahah.

      Verwijderen
  7. Gaat lekker snel bij jullie. Wij zijn al zo'n 2 jaar aan het denken, wel of niet verkopen en hebben vorig jaar de knoop definitief doorgehakt. Door omstandigheden duurt het nog een kleine 2 maanden en dan gaat ons huis ook echt de verkoop in. Ben wel heel benieuwd of een stylist en fotograaf heel duur is of valt dat mee? Dat er maar snel kijkers èn kopers mogen komen voor jullie huis. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat het bij jullie ook gaat gebeuren. Verkoop gaat momenteel zo snel. De helft dat we willen bezichtigen is al verkocht.
      Wij hebben een opstartpakket van de makelaar van 719 euro inclusief BTW: brochure, funda, styliste en fotograaf. Die laatste was ook erg mooi en moeite waard vind ik. Los weet ik niet. Morgen al 2 bezichtigingen bij ons naar aanleiding van Facebook aankondiging van de makelaar zelf. Morgen staat het op funda. Ik zal er over bloggen met de funda link uiteraard, zodat jullie kunnen meekijken :-)

      Verwijderen
    2. Willen jullie in omgeving Hoogland blijven wonen Rose? Een collega van mij heeft daar ongeveer 6 maanden geleden een huis gekocht. Markt is erg lastig, nog net geen Amsterdamse toestanden. Volgens mij heeft hij bij diverse makelaars een opdracht uitgezet en binnen enkele dagen een huis gekocht. Stond nog niet eens op Funda.

      Succes met jullie zoektocht en snel schakelen zonder kinderen zal denk ik je voordeel werken.

      Chris

      Verwijderen
    3. Hi Chris, ja we willen in Amersfoort zelf gaan wonen. Hoogland is overigens een heel fijn dorp om in te wonen maar voor kleiner en andere wijken buiten de Bosserdijk zien we niet zo 123 wat bij ons past.

      Verwijderen