Ik vind die deel economie initiatieven zoals Peerby en PeerbyGo of Croqqer allemaal leuke ontwikkelingen en zo dacht ik bij onze nieuwe auto dat daar ook al een dienst voor is, het verhuren van je auto aan je buren. Na googlen kwam ik al snel op een artikel met een aantal diensten en SnappCar kwam me het bekendste voor. Op de website zag het er allemaal lekker simpel en makkelijk uit en dus besloot ik via mijn Facebook account te registreren en onze auto aan te melden om te verhuren. Zeker nadat in er achter kwam dat in ons dorp al zeker 7 mensen hun auto te huur aanbieden waarvan zelfs een oude Renault Clio die inmiddels al 3x is verhuurd. Dan kan onze VW Polo 1.4 uit 2000 er ook wel tussen.
Na een kwartiertje was het klaar en staat onze auto in de verhuur. Er zijn zeker 2 a 3 dagen in de wk dat hij niet gebruikt wordt dus als dan iemand hem nodig hebt, kan dat. Verder proberen we in het weekend er ook niet veel mee op pad te gaan. Zie onze advertentie.
Je kan zelf heel goed aangeven wat je wilt en niet en de prijs bepalen.
30% verdiend SnappCar aan je verhuur maar dan zit ook meteen de verzekering via hun er bij in. Dat is fijn dat je daar allemaal geen zorg over hebt.
Verder loopt er nu een actie tot 15 april dat iemand onze auto kan lenen als #testasnappcar waarmee SnappCar je geld teruggeeft van de eerste dag van huren incl verzekeringsgeld e.d. Wat jij moet doen is de auto reviewen en je bevinding delen via social media. Dus als je in mijn buurt woont of iemand kent die een auto t/m 15 april wil lenen? :-)
Heb je zelf interesse om via SnappCar je auto aan te bieden dan kan dit via deze link:
ZELF AANMELDEN OM EEN AUTO TE HUREN OF VERHUREN
Na een kwartiertje was het klaar en staat onze auto in de verhuur. Er zijn zeker 2 a 3 dagen in de wk dat hij niet gebruikt wordt dus als dan iemand hem nodig hebt, kan dat. Verder proberen we in het weekend er ook niet veel mee op pad te gaan. Zie onze advertentie.
Je kan zelf heel goed aangeven wat je wilt en niet en de prijs bepalen.
30% verdiend SnappCar aan je verhuur maar dan zit ook meteen de verzekering via hun er bij in. Dat is fijn dat je daar allemaal geen zorg over hebt.
Verder loopt er nu een actie tot 15 april dat iemand onze auto kan lenen als #testasnappcar waarmee SnappCar je geld teruggeeft van de eerste dag van huren incl verzekeringsgeld e.d. Wat jij moet doen is de auto reviewen en je bevinding delen via social media. Dus als je in mijn buurt woont of iemand kent die een auto t/m 15 april wil lenen? :-)
Heb je zelf interesse om via SnappCar je auto aan te bieden dan kan dit via deze link:
ZELF AANMELDEN OM EEN AUTO TE HUREN OF VERHUREN
Hoe zit het dan met de verzekering van je auto? Is je auto en zijn de inzittenden verzekerd als je je auto commercieel aan derden verhuurd?
BeantwoordenVerwijderenAlles is te lezen bij snappcar site.
VerwijderenZie hier wat ze schrijven:
VerwijderenSoort verzekering
Via SnappCar is jouw auto met de speciale Europese verzekeringspolis uitgebreid verzekerd tegen schade, aansprakelijkheid, vernieling en diefstal. Deze verzekering wordt automatisch afgesloten bij iedere (ver)huurtransactie. Samen met onze verzekeringspartner zorgen wij er op deze manier voor dat het onderling huren en verhuren van auto's betrouwbaar is. Als verhuurder hoef je je zo geen zorgen te maken.
Gedurende de huurperiode wordt jouw autoverzekering tijdelijk vervangen door de verzekeringspolis van SnappCar, zowel in binnen- als buitenland. Hierdoor wordt jouw no-claim beschermd en ben je verzekerd voor mogelijke risico's. We controleren altijd zorgvuldig de identiteit en de online gegevens van elke nieuwe gebruiker. Hiermee zorgen we voor een betrouwbare community van huurders en verhuurders.
Daarnaast gaan huurders van SnappCar in de regel netter om met auto's, omdat deze privébezit zijn. Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren dan kun je contact opnemen met onze Community Support afdeling. Zij zullen je dan verder helpen bij het oplossen van het probleem. Je kunt ons bereiken via het contactformulier of op telefoonnummer 030-2087011.
Meer informatie over de dekking van de verzekering vind je op onze verzekeringspagina.
Is deze dan Allrisk of WA verzekerd door Snappcar? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Verwijderenhttps://support.snappcar.nl/hc/nl/articles/203593152?flash_digest=e1993123ed67034465c6decb3e320ec38c520e97
VerwijderenLeuke blog! Wij hebben sinds februari 2013 heel erg positieve ervaringen met SnappCar. Wij verhuren onze auto minimaal 1 tot 3 keer per maand. Zie ook onze blog over dit onderwerp.
BeantwoordenVerwijderenLeuk net je blog gelezen en wat leuk te lezen dat jullie goede ervaringen mee hebben. Hopelijk krijgen wij ook een vaste huurder, dat is voor beide partijen fijn.
Verwijderenik heb een vraagje, Je betaald een vergoeding aan Snappcar zelf, maar hoeveel is dat?
BeantwoordenVerwijderenZij nemen 30% van je huurprijs, daar zorgen zij voor dat je verzekerd bent. Ze nemen die dag(e) tijdelijk de verzekering van jouw over. Of anders gezegd je bent even tijdelijk dubbelverzekerd.
VerwijderenOk, dank je wel voor je reactie. Ik ben enthousiast, nu manlief nog zover zien te krijgen!
VerwijderenAls echter de huurder een niet verhaalbare schade veroorzaakt aan jouw auto als die is verhuurd via SnappCar dan moet je de schade zelf zien te verhalen bij de huurder. dat lukt je nooit. SnappCar vergoede in mijn geval slechts 1/4 van het schadebedrag.
BeantwoordenVerwijderenOK dat wist ik niet, verhuur jij je auto nog via snappcar?
VerwijderenDeze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderen