Verlossende aflossers: Open huizen dag

zondag 3 april 2016

Open huizen dag

Gisteren bracht de Open huizen dag ons 5 stellen die kwamen oriënteren. Open huizen dag was van 11 - 15u. Net over 11 uur kwam het eerste stel aan de deur. Ik verwachtte een jong stel maar dit was een man en vrouw van middelbare leeftijd. Vond ik zelf wel een leuke verrassing. Ze kwamen oriënteren en kennen Hoogland goed. Dat laatste is een plus omdat mensen die Hoogland kennen graag in Hoogland willen komen wonen. Maar nogmaals ze waren zich aan het oriënteren en hadden hun eigen huis ook nog niet te koop. Ze wensten me geluk met nog meer aanloop en ik bleef achter met mijn kan koffie, cake, koek en spekkies.

Na de eerstes bezichtiging bleef het stil en na een uurtje begon ik zelf maar koffie te pakken en me te vergrijpen aan die lekkere spekkies en cake van de Hema. Natasja was voor 11u namens ons op pad en binnen 2 uur had zij al 4 woningen bekeken in Amersfoort. Ik briefde haar over het eerste stel en zij briefde me na elke bezichtiging wat ze van de woningen vond. En net toen ik dacht, deze dag gaat hem toch niet worden kwam een 2e stel aan de deur die op de fiets kwamen. Weer een stel van middelbare leeftijd. Grappig want ik had vooral jonge stellen met kinderen verwacht. Deze mensen kwamen zich ook oriënteren. Ze wonen in Nieuwland (wijk in Amersfoort) en willen graag groter wonen. Even hadden we het over woningruil, maar zelf willen wij niet naar Nieuwland, eerder dichter bij de stad zitten.
Tijdens hun bezoek werd er gebeld aan de deur en dit keer stond een jong stel voor de deur. Dat gaf wel moed gezien er beweging was en bij stel 2 had ik ook inmiddels mijn cake, spekkies en koffie kunnen delen.

Na deze 3 stellen werd het weer even rustig. Kort er na kwam Natasja blij terug met de mededeling dat de laatste woning die ze gezien had het helemaal is voor ons. Maar daar was de aanloop hoog. Die woning zal niet wachten op ons. Wel weten we dat die wijk interessant is voor onze wensen.

Niet veel later kwam een jong stel, stel nummer 4, uit Hoogland aan de deur. Achteraf het jongste stel van alle. Die kennen onze buurt dus daar hoefde ik ze niets meer over te vertellen.

Inmiddels belde de makelaar ons nog even op met de vraag hoe we er voor stonden. Hoewel ze wel meer aanloop had verwacht bij ons liet ze weten dat 4 wel het gemiddelde was. Ze zou nog na 15u gaan bellen met ons voor de definitieve stand.

In het laatste half uur kregen we uiteindelijk nog een jong stel dit keer uit Amersfoort. De vrouw kende de buurt omdat de ouders van een vriendin hier wonen. Zij hadden net binnen 2 wkn hun appartement verkocht dus zijn ook echt op zoek.

Eindstand 5 stellen waar wellicht wel een koper tussen zou kunnen zitten. Bij een aantal zou het me niet verbazen maar voorlopig is dat koffie dik kijken. Je weet niet wat hun andere opties of afwegingen zijn. Wel gaf het ons een goed gevoel en vond de makelaar het zelf ook geen slecht resultaat. Wij zijn heel blij mee te hebben gedaan aan de Open Huizen dag.
In de media nog wat nieuws over de Open Huizen dag in AD en Telegraaf.

We wachten rustig af de komende weken.

Eigenlijk zou gisteren onze auto gekocht worden door een of andere dealer maar die is niet op komen dagen. Mede de vele vage telefoontjes van handelaren die alleen maar minder dan de vraagprijs willen, hebben we nu besloten maar aansluiting met autodealers zelf te maken voor inruilactie. Scheelt vast veel gedoe. Nog even rijden in die fijne Toyota Prius is ook niet erg.

10 opmerkingen:

  1. Wat fijn zeg dat er uiteindelijk alsnog vijf stellen zijn komen kijken. Dat geeft de burger moed!
    Ik zal voor juliie blijven duimen!

    Het is immers een mooie stek in Hoogland, een mooi huis. Ik heb er nog over gedacht om even te komen kijken uit nieuwsgierigheid :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jammer, had je gewoon moeten doen, had ik wel leuk gevonden. Maar voel je vrij eens langs te komen en laat maar weten. Ff op de koffie :-) Laat maar weten.

      Verwijderen
    2. Ik vond het niet erg gepast om op zo'n dag langs te komen. Lijkt mij gezellig, doen wij binnenkort zeker een keer! Zag trouwens dat wij oud-collega's zijn :-)

      Verwijderen
    3. Oja? Nou ben dan benieuwd of we elkaar kennen :) Maar voel je vrij eens langs te komen. Altijd leuk een IRL ontmoeting.

      Verwijderen
    4. Wij kennen elkaar niet, maar je naam kwam mij wel bekend voor. Ik sta ook wel open voor een IRL. Ik zal binnenkort even contact met jou opnemen.

      Verwijderen
  2. Fijn voor je. Hopen dat het echt wat wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend toch maar weer. Wel een goeie opkomst als je het mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend! En wat zou het fijn zijn als de koper tussen de kijkers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend! Hopelijk hoor je gauw positief nieuws

    BeantwoordenVerwijderen